Νόρα Ξένου

 

Νόρα Ξένου

 

Η Νόρα Ξένου είναι ένας άνθρωπος που αγαπά την ποίηση και ασχολείται ενεργά με αυτή. Εξωτερικεύει τις σκέψεις της στο χαρτί, τις ανησυχίες της, τους προβληματισμούς της, υμνεί το μεγαλείο του έρωτα και αφήνει όλα της τα συναισθήματα πάνω στους καλογραμμένους στίχους της. Σήμερα έχουμε την χαρά να την φιλοξενούμε στον χώρο μας και να συζητάμε μαζί της για όλα της τα συγγραφικά βήματα ως τώρα.

Νόρα καλώς βρεθήκαμε..

 

1) Για αρχή θα ήθελα να σε ρωτήσω ποιοι ήταν οι λόγοι που θέλησες να βάλεις την συγγραφή στη ζωή σου; Πως ξεκίνησαν τα πρώτα συγγραφικά σου βήματα;

Ν.Ξ. : Καλώς βρεθήκαμε Βάσω και σ’ ευχαριστώ θερμά για αυτό το βήμα που μου δίνεις. Η αλήθεια είναι πως από μικρή είχα την τάση να γράφω και να εξωτερικεύω τα συναισθήματα μου. Μετέπειτα μπαίνοντας σε ποιητικές ομάδες στο Facebook και σε σελίδες είδα πως με ενδιέφερε πολύ αυτό το κομμάτι της ποίησης. Έγινα διαχειρίστρια σε ομάδα και σε σελίδα και εκεί με είδε άτομο που ένιωσε πως κάτι κρύβω μέσα μου και από τις πρώτες κιόλας λέξεις που μου έδωσε ξεκίνησα να γράφω. Αυτό ήταν αρκετό για να καταλάβω πως ανήκω στο χώρο της λογοτεχνίας και του οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ.

 

2) Ποιο είδος λογοτεχνίας είναι αυτό που γεμίζει τον χρόνο σου αλλά και την ζωή σου γενικότερα;

Ν.Ξ. : Αν και γράφω ποίηση είμαι λάτρης των μυθιστορημάτων. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν ασχολούμαι και με την ποίηση. Από νεαρή ηλικία, όταν κατάλαβα τι εστί το ταξίδι μέσα από τις λέξεις διάβαζα ασταμάτητα πολλά μυθιστορήματα. Συνήθως τα βράδια, όπου κατέληγα να με βρίσκουν οι πρώτες πρωινές ώρες με ένα βιβλίο στα χέρια μου.

 

3) Πόσο εύκολο θεωρείς ότι είναι για έναν συγγραφέα να αποτυπώσει στο χαρτί τα όσα γυροφέρνουν στο μυαλό του;

Ν.Ξ. : Για μένα είναι πολύ πιο εύκολο να αποτυπώνω στο χαρτί τα συναισθήματα μου από το να τα εκφράζω φωναχτά. Νιώθω πως είναι ο φυσικός μου χώρος η γραφή. Ένας τρόπος να σπάσω τον καθρέφτη του κλουβιού μου, αφήνοντας την ψυχή μου ελεύθερη να πετάξει και να εκφραστεί.

 

4) Ποιος θεωρείς ότι τελικά είναι ο σκοπός της ποίησης και της συγγραφής γενικότερα; Τι έχει να προσφέρει στον σύγχρονο κόσμο;

Ν.Ξ. : Μέσα από τη συγγραφή ο καθένας βρίσκει κομμάτια του εαυτού του. Λόγια που θα ήθελε και ο ίδιος να πει. Πιστεύω πως είναι μία διέξοδος από την καθημερινότητα μας αλλά και ένας τρόπος να προβληματιστεί και να αφήσει τα συναισθήματα του ελεύθερα. Κυρίως στις μέρες μας πιστεύω ότι το κομμάτι της επικοινωνίας τείνει να εκλείψει, καθώς μένουμε εγκλωβισμένοι μέσα στον μικρόκοσμο που μας έχουν επιβάλει και ως άνθρωποι έχουμε αυξημένο το αίσθημα της επικοινωνίας, επομένως η συγγραφή θαρρώ πως είναι ένας τρόπος διαφυγής.

 

5) Κι ερχόμαστε σε αυτό το σημείο στις δικές σου δημιουργίες. Θα ήθελα για αρχή να μας πεις λίγα λόγια για τα έργα σου.

Ν.Ξ. : Έχω γράψει δύο e-book που τα έχω ανεβάσει στην ιστοσελίδα easywriter με τίτλο «Μια κραυγή από Αναστεναγμούς» και «Άδειες λέξεις σε όνειρα γεμάτα». Επίσης έχω συμμετάσχει σε ανθολόγια - «Ποίηση. Ένας δρόμος προς το όνειρο» και «Του έρωτα το κόκκινο», όπως επίσης από τις εκδόσεις Όστρια έχει εκδοθεί το βιβλίο μου «Μοναχική Αναζήτηση».

 

6) Και πρόσφατα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Όστρια το βιβλίο σου, μια ποιητική συλλογή που φέρει τον τίτλο "Μοναχική Αναζήτηση". Μίλησέ μας γι' αυτό.

Ν.Ξ. : Αναφέρομαι κατ΄ εξοχήν στον έρωτα σε όλες του τις εκφάνσεις. Άλλωστε για ‘μένα ο έρωτας είναι πηγή ζωής και ενέργειας. Υπάρχουν μέσα στο βιβλίο 61 κείμενα, τα περισσότερα μιλούν για το μεγαλείο του έρωτα, για το χωρισμό, για την προδοσία. Επίσης στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν τρεις μικρές ιστοριούλες.

 

7) Υπήρξε κάποιο γεγονός στη ζωή σου που ένιωσες την ανάγκη να το μεταφέρεις μέσα στους στίχους σου;

Ν.Ξ. : Λειτουργώ κυρίως με το συναίσθημα. Αποτυπώνω τη χαρά, την αγωνία, τη λύπη. Επομένως στα περισσότερα κείμενα υπάρχει και ένα κομμάτι δικό μου. Είτε από κάτι που η ίδια έχω ζήσει, είτε από εμπειρίες δικών μου ανθρώπων ή και από καταστάσεις που βιώνουμε. Ο έρωτας φυσικά δεν περιορίζεται μόνο στη σχέση δύο ανθρώπων αλλά και σε ότι κάνουμε και μας γεμίζει. Υπάρχουν όμως γεγονότα που με έχουν επηρεάσει και ένιωσα την ανάγκη να γράψω πάνω σε αυτά. Θα αναφέρω ένα συγκεκριμένο από το βιβλίο μου «Μοναχική Αναζήτηση» με τίτλο «Πόνος ψυχής», εκείνη την ημέρα άκουσα τυχαία μια γυναίκα να μιλάει στο τηλέφωνο της και να λέει πόσους πόνους ένιωθε στο κορμί της και πως κανένα πλέον φάρμακο δεν την ανακουφίζει. Θυμάμαι πως δεν μπορούσα να κοιμηθώ σκεπτόμενη πως υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που αντιμετωπίζουν παρόμοια κατάσταση. Τότε ένιωσα την ανάγκη να αποτυπώσω πάνω σε ένα λευκό χαρτί τις σκέψεις μου, ως φόρο τιμής για όσους παλεύουν για τη ζωή τους. Όπως βλέπεις, οι συγγραφικές μου ανησυχίες δεν περιορίζονται μόνο πάνω στον έρωτα ανάμεσα σε δύο ανθρώπους, αλλά και στον έρωτα που έχουμε για την ίδια τη ζωή.

 

8) Ποιες είναι οι πιο ''γόνιμες΄΄ σου ώρες; Ποιο είναι εκείνο το έναυσμα που σε κάνει να θέλεις να πιάσεις μολύβι και χαρτί;

Ν.Ξ. : Οι πιο «γόνιμες» μου ώρες είναι οι βραδινές. Τα 8 στα 10 κείμενα μου έχουν γραφτεί μετά τις 11 το βράδυ. Είναι οι ώρες εκείνες όπου έχω τελειώσει πλέον με τις αυξημένες υποχρεώσεις της ημέρας, υπάρχει ηρεμία και μπορώ πολύ πιο εύκολα να συγκεντρωθώ. Όσο για το έναυσμα δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, μπορεί κάτι που θα δω, που θα ακούσω, που θα ήθελα να μου συμβεί ή που θα μου ξυπνήσει μνήμες. Ενίοτε υπάρχουν φορές που με βοηθά η μουσική. Με ταξιδεύει και την αφήνω να με παρασύρει δημιουργώντας τη δική μου μουσική όχι με νότες αλλά με στίχους.

 

9) Που μπορεί κάποιος να βρει το βιβλίο σου;

Ν.Ξ. : Το βιβλίο μου μπορεί κάποιος να το βρει από τα βιβλιοπωλεία Πρωτοπορία, Πολιτεία, Ιανός και σε όλα τα βιβλιοπωλεία της χώρας κατόπιν παραγγελίας. Από το skoutz.gr και από τις Εκδόσεις Όστρια.

 

10) Υπάρχουν μελλοντικά σχέδια που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;

Ν.Ξ. : Για την ώρα θέλω να χαρώ την έκδοση του βιβλίου μου και να συνεχίσει το ταξίδι του. Ο κόσμος το έχει αγκαλιάσει και θα ήθελα μέσα από το βήμα που μου δίνεις να τους ευχαριστήσω πολύ γι’ αυτό. Όσο για το μέλλον ευελπιστώ να εκδώσω και άλλα βιβλία. Αυτό άλλωστε είναι μια ένδειξη πως όσο γράφω νιώθω ενεργή και δημιουργική και αυτό με γεμίζει.

Σε ευχαριστούμε πολύ και σου ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλα σου τα βήματα!

Και εγώ ευχαριστώ πολύ για το φιλόξενο βήμα σας.
Πηγη :
Authoring Melodies

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνέντευξη Νόρα Ξένου Flora Tsikniadopoulou - Jose

  Η Μοναχική Αναζήτηση της Νόρα Ξένου Επιμέλεια συνέντευξης - κειμένου : Φλώρα Ζοζέ Τσικνιαδοπούλου Flora Tsikniadopoulou - Jose Σήμερα θα ...