Βάγια Μπαλή «Κρίματα»

 


Βάγια Μπαλή «Κρίματα»

Συνέντευξη - Επιμέλεια : Φλώρα Ζοζέ Τσικνιαδοπούλου
Η Βάγια Μπαλή είναι ένα νέο κορίτσι από την Αθήνα, που εργάζεται ως βιβλιοθηκονόμος.
Η αγάπη της για τα βιβλία και τη μελέτη τους, την οδήγησε στη συγγραφή του πρώτου της βιβλίου, μία ποιητική συλλογή με τίτλο «Ο χρόνος βέλος» από τις εκδόσεις Αρισταρέτη. Για να ακολουθήσει αργότερα το μυθιστόρημα με τίτλο «Απλώς έτυχε»από τις εκδόσεις Άρτεμις.
Ακολούθησαν οι συμμετοχές της σε συλλογικά έργα όπως «Συνομιλώντας με τον Κ.Π. Καβάφη», «Συνομιλώντας με τον Τάσο Λειβαδίτη»και «Συνομιλώντας με τον εαυτό μου»
από τις εκδόσεις Όστρια.
Σήμερα θα μιλήσουμε για το νέο της βιβλίο με τίτλο «Κρίματα»από τις εκδόσεις Υδροπλάνο.
Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα όπου δεν λείπει η αγωνία, το σασπένς και φυσικά ο έρωτας.
Πάμε να γνωρίσουμε την Βάγια και μέσα από εκείνη το βιβλίο της «Κρίματα» από τις εκδόσεις Υδροπλάνο.
Βάγια Μπαλή
Ν. Βάγια, δεν θα σε ρωτήσω τι σε οδήγησε στη συγγραφή, είναι ολοφάνερη η αγάπη σου για τα βιβλία. Όμως θα σε ρωτήσω πως ένα τόσο νέο κορίτσι καταπιάνεται με τον έρωτα. Τι είναι ο έρωτας για σένα και πως τον βιώνει μία νέα γυναίκα σήμερα;
Β. Καλησπέρα σας! Σας ευχαριστώ πολύ για τη δυνατότητα που μου δίνετε. Ο έρωτας είναι έμπνευση. Είναι δημιουργία. Είναι κινητήριος δύναμη για να πιάσω το μολύβι και να αρχίσω να γράφω. Είναι ώθηση για να αντέξω την παράνοια που υπάρχει γύρω μου. Ο έρωτας είναι ελπίδα, είναι λόγος για να ονειρευόμαστε ακόμα. Και φυσικά, όσο με απασχολεί στη ζωή μου, τόσο τον τοποθετώ και μέσα στη γραφή μου. Ο έρωτας είναι η πιο όμορφη «διέξοδος», σε ένα καθημερινό χάος που μας καταπίνει.
Ν. Ποια είναι η Άσπα η ηρωίδα του βιβλίου σου τι ρόλο παίζει ο έρωτας στη ζωή της και πως συμβάλλει στις αποφάσεις της.
Β. Η Άσπα είναι γυναίκα νέα, που η ζωή δεν της έχει φερθεί καθόλου όμορφα. Γεννήθηκε για να μετράει απώλειες. Οι άνθρωποι της ζωής της έφευγαν από τη ζωή και την άφηναν μόνη. Την όριζαν δυνατή, ενώ εκείνη, ήθελε και είχε ανάγκη, να νιώσει αδύναμη. Μια αδυναμία, που δεν της «επιτρεπόταν» να την έχει. Πιο πολύ θα έλεγα πως στη ζωή της είχε ανάγκη την αγάπη. Είχε ανάγκη τη «φωλιά», τη ζεστασιά της αγάπης, της προστατευτικότητας.
Την ανάγκη να ανήκει και εκείνη κάπου.
Ν. Βάγια βλέπουμε στο βιβλίο σου πως η Άσπα μέτρα πολλές απώλειες στη ζωή της, πιστεύεις πως οι απώλειες εκτός από το να μας καθορίζουν ως ανθρώπους έχουν λόγο και για τις μετέπειτα επιλογές μας;
Β. Ναι, σίγουρα. Όπως προείπα, στην ουσία, η Άσπα έψαχνε στους ανθρώπους που έρχονταν στη ζωή της, αυτό που δεν είχε. Χάνοντας τους γονείς της, ενώ ήταν εκείνη μωρό παιδί, αυτό που της έλειψε ήταν η προστασία. Η ηρεμία που φέρει η αγάπη. Τη βρήκε αυτή, στη θεία της αρχικώς, μα την έχασε πολύ σύντομα, στην εφηβεία της. Και μαζί με εκείνη έχασε ό,τι της είχε απομείνει σε οικογένεια. Πολλές φορές ο άνθρωπος αναζητά αυτό ή αυτόν που έχει στερηθεί σε άλλα πρόσωπα, σε άλλες καταστάσεις, άθελα ή ηθελημένα.
Ν. Το μυθιστόρημά σου πραγματεύεται ένα αστυνομικό θρίλερ για δυνατούς λύτες. Ο αναγνώστης θα έρθει αντιμέτωπος με το έγκλημα και την ίντριγκα μέσα από τον έρωτα. Τελικά ο έρωτας μήπως είναι η κινητήρια δύναμης όπου ξεκινούν όλες οι ίντριγκες;
Β. Θα έλεγα πως ο έρωτας κάποιες φορές σε τυφλώνει και μπορεί να μη βλέπεις όλες τις καταστάσεις ξεκάθαρα. Μπορεί να δικαιολογήσεις πράξεις, που υπό άλλες συνθήκες δε θα δικαιολογούσες. Ορισμένες φορές, ενδεχομένως, θολώνει την κρίση.
Ν. Βάγια σε κοιτώ και βλέπω μια δυναμική γυναίκα, πιστεύεις πως σου μοιάζει η Άσπα, ή μήπως εσύ μοιάζεις λίγο μαζί της;
Β. Με την ηρωίδα μου ταυτίστηκα στο συναίσθημα. Στην ευαισθησία που βγάζει, χωρίς όμως να έχω ζήσει τίποτα απ’ όσα έζησε εκείνη. Ήταν στιγμές που τη θαύμασα, και σκεπτόμουν πως εγώ δε θα άντεχα τίποτα απ’ όσα εκείνη μπόρεσε και έφερε εις πέρας. Ίσως και να μην εμπιστευόμουν ξανά τους ανθρώπους. Ίσως να ήθελα να της μοιάζω περισσότερο στα αποθέματα ψυχής που είχε.
Ν. Η Άσπα, η ηρωίδα σου από που αντλεί τη δύναμη για τη λύση του μυστηρίου;
Β. Η θέληση της για να μάθει την αλήθεια. Σε αυτό συνετέλεσε η πολύτιμη «βοήθεια» που της δόθηκε, συναισθηματικά τουλάχιστον, από την καινούργια της φίλη την «Αρετή», που στάθηκε δίπλα της, της έδωσε τον ώμο της να κλάψει, όποτε το είχε ανάγκη, αλλά και το ψυχικό σθένος που απαιτούνταν, για να ανταποκριθεί σε όσα μυστικά μάθαινε και της άλλαζαν όλη την οπτική των έως τότε πεπραγμένων.
Ν. Μέσα στο βιβλίο διαβάζουμε για τον Παύλο και τον Λουκά, τους δύο σημαντικούς άντρες στη ζωή της Άσπας. Η Βάγια ποιον θα διάλεγε;
Β. Τον Λουκά ασυζητητί. Προτιμώ τους αληθινούς ανθρώπους στη ζωή μου. Όχι εκείνους που κρύβουν μυστικά.
Ν. Πιστεύεις πως όλοι οι άνθρωποι έχουν ένα φύλακα άγγελο στο πλευρό τους όπως η Άσπα, κι ο δικός σου ποιος είναι;
Β. Δεν ξέρω να απαντήσω. Θέλω να πιστεύω πως ναι. Εγώ πάντως νιώθω πως έχω τον φύλακα που με προστατεύει. Το νιώθω μέσα μου, αλλά θα μου επιτρέψετε να μη σας πω κάτι παραπάνω γι΄ αυτό. Η Άσπα θεωρώ πως έχει πολλούς φύλακες Αγγέλους, και εν ζωή και από ανθρώπους που έχουν φύγει.
Ν. Ποια τα μελλοντικά σου σχέδια, ετοιμάζεις κάποιο καινούργιο βιβλίο αυτή την εποχή, ή θα αφήσεις λίγο το νέο σου παιδί να μεγαλώσει πριν καταπιαστείς με το επόμενο;
Β. Το νέο βιβλίο είναι στα σχέδια να ξεκινήσει άμεσα. Την ιδέα την έχω ήδη. Το μόνο που μένει είναι να βρω τον χρόνο να στρωθώ στο γράψιμο. Πάντως οι νέοι μου ήρωες ήδη μου «χαμογελάνε».
Ν. Βάγια μου σ’ ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου και που μοιράστηκες μαζί μας το νέο σου βιβλίο “Κρίματα” από τις εκδόσεις Υδροπλάνο.
Β. Σας ευχαριστώ θερμά για τις τόσο εύστοχες ερωτήσεις σας, όσο και για τη δυνατότητα που μου δώσατε να μιλήσω για το νέο μου μυθιστόρημα. Και κλείνοντας, θα ήθελα να πω πως κάποιες φορές στη ζωή την «πληρώνουμε ακριβά» για τα κρίματα άλλων. Κρίματα που κουβαλάμε χωρίς να το γνωρίζουμε. Κρίματα που αγνοούμε.
Ευχαριστώ πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνέντευξη Νόρα Ξένου Flora Tsikniadopoulou - Jose

  Η Μοναχική Αναζήτηση της Νόρα Ξένου Επιμέλεια συνέντευξης - κειμένου : Φλώρα Ζοζέ Τσικνιαδοπούλου Flora Tsikniadopoulou - Jose Σήμερα θα ...